Menu

RELACJA

RELACJA

Nadchodzi Silver Tsunami – pokolenie zmieniające się, zróżnicowane i nieobliczalne! Słowa te nabrały o wiele głębszej treści, po pierwszej edycji Forum Marketing to Silver Generation, spotkania praktyków marketingu, dotyczącego podnoszenia skuteczności komunikacji z pokoleniem seniorów, które odbyło się 29-30 maja w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie. Podczas paneli dyskusyjnych Uczestnicy mieli okazję spotkać się z reprezentantami pokolenia Silver Generation i przekonać się, że są to osoby niezmiernie zróżnicowane, niesztampowe i wymykające się na pewno panującym w Polsce stereotypom.

Współcześnie pokutuje stereotyp seniora jako osoby, która przede wszystkim ma niewielką siłę nabywczą, kupuje tylko artykuły pierwszej potrzeby, osoby niespecjalnie otwartej na nowości, oczywiście też będącej poza „rewolucją Digital”, która się dokonuje każdego dnia. Podczas Forum unikalne grono ekspertów komunikacji przeanalizowało dokładnie portret współczesnego reprezentanta tej generacji, pokazując zwyczaje, portret zakupowy, sposób użytkowania mediów, jak też efekty konkretnych kampanii, tak by na przykładach case studies pokazać co tak naprawdę „działa” w stosunku do tej grupy i gdzie można upatrywać wzrostu. Szczególnym, bardzo wysoko ocenionym punktem w agendzie były dyskusje panelowe podczas których „z pierwszej ręki” można było uzyskać bardzo ciekawy insight na temat tego kim tak naprawdę są współcześni seniorzy.

Analizy pokazały bardzo duży – niewykorzystany wciąż potencjał lojalnych, wiernych, skupiających swoją uwagę na prezentowanych treściach o wiele dłużej niż wszystkie inne pokolenia, wbrew pozorom też otwartych na nowości klientów. To pokolenie adaptujące się do zmian, które co raz szybciej dokonują się na rynku. To seniorzy, którzy również zmieniają się pod wpływem mediów i innych bodźców płynących z otaczającego świata – ale też nowi – młodsi seniorzy– ci którzy już w latach 90-tych mieli okazje jeszcze wtedy pracując zawodowo zetknąć się z Internetem i starają się wciąż aktualizować swą wiedzę. Wniosek płynący ze spotkania wybrzmiał bardzo mocno: Już dziś warto skupić się na klientach z tej tzw. srebrnej generacji i wykorzystać ich potencjał dla biznesu! Srebrne tsunami naprawdę nadchodzi, dlatego już dziś serdecznie zapraszam Państwa do udziału w II Forum Marketing to Silver Generation w maju 2018 r.!

Serdecznie zapraszam!
Aleksandra Schoen

Najwyższe oceny uzyskały prelekcje:

  1. "Seniorzy w erze Digitalizacji” ABR SESTA
    Temat: 4,89
    Wartosc merytoryczna: 4,74
    Prezentacja tematu: 4,79
  2. "Jak zachęcić Silver generation do większej obecności w rzeczywistości wirtualnej” Case study, ING BANK ŚLĄSKI, Agencja UX Symetria
    Temat: 4,65
    Wartosc merytoryczna: 4,50
    Prezentacja tematu: 4,70
  3. "Spójrzmy w zupełnie nowy sposób na seniorów! - czyli zapraszamy do dansingu międzypokoleniowego” - DANCING MIĘDZYPOKOLENIOWY
    Temat: 4,47
    Wartosc merytoryczna: 4,16
    Prezentacja tematu: 4,47

Opinie o Forum:

Forum Marketing to Silver Generation uważam za niezwykle ważne wydarzenie dla polskich marketerów, które warto polecić ze względu na udział praktyków znających zachowania i potrzeby seniorów, zarówno tych młodszych jak i tych starszych. Demografia jest bezlitosna, rynek senioralny w Polsce rośnie - to fakt a nie wymysł mediów. Pomijanie w działaniach marketingowych osób starszych jest zwyczajnie nieodpowiedzialne. Cieszę się, że uczestnicy Forum pokazali swoją otwartość na marketing senioralny, z pewnością wiedza jaką w zgrabnej formule otrzymali podczas wydarzenia zostanie wykorzystana przez najlepszych w swoich planach marketingowych Remigiusz Zagórski, Red. Nacz. Słowo Seniora
Jest wiele płaszczyzn do współpracy organizacji seniorskich z przedstawicielami biznesu, do wspólnych projektów edukacyjno- informacyjnych, w ramach których seniorzy - konsumenci uzyskaliby wiedzę, nabyli lub rozwinęli swoje kompetencje na temat rynku seniora oraz produktów i usług, które są im dedykowane. Mogliby także wspólnie kreować nowe trendy "silver economy" w naszej, polskiej rzeczywistości. Ważnym zagadnieniem do podjęcia jest również temat osób starszych na rynku pracy, ich udziału w charakterze mentorów i opiekunów młodych pracowników, możliwość zatrudniania w elastycznym czasie pracy, przychylności pracodawców itp. Warto także skorzystać z doświadczeń tej grupy wiekowej w pracach zespołów marketingowych firm, przygotowujących strategie i plany rozwoju - "kto che dotrzeć do starszych, niech najpierw wpuści starszych do swego marketingowego teamu" J. Hartman "Rynek senioralny -kraina łagodności"opublikowany w Marketing w Praktyce.2012 nr 8. Wiesława Borczyk, Prezes, Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku
Forum Marketing to Silver Generation było dla mnie bardzo interesujące, zwłaszcza w kontekście postrzegania nas 50+ latków przez branżę marketingową oraz zmian w podejściu do tej grupy konsumentów Elżbieta Hübner, blogerka lifestylowa 50+, autorka bloga fajna-baba-nie-rdzewieje.pl
Szczerze – konferencja była super. Ciekawe prezentacje i rewelacyjny pomysł ściągnięcia na konferencje grupy z Dancingu Międzypokoleniowego. Naprawdę z przyjemnością brałem udział w tej konferencji Jarosław Sokołowski, Head of Marketing & eCommerce, NECKERMANN PODRÓŻE

PATRON MEDIALNY